Imorgon är det dags...

Så går vi in i sista dagen innan strid. Imorrn är det så dags att utse årets bidrag till Eurovision Song Contest när det är final i melodifestivalen. Personligen tycker jag startfältet ser oerhört starkt ut men jag har 3 favoriter till att vinna. Tänkte berätta vilka dessa är.

1. Malena Ernamn
Denna låten gillar jag oerhört mycket, den växer varje gång jag hör den. Men även första gången jag hörde den så trodde jag att den skulle kunna gå långt. Att Malena är en riktigt bra och erkänd operasångare märkers direkt. Imponerande. Dessutom verka denna låt gå hem hos svenska folket.

2. Måns Zelmerlöv
Har beskrivits lite som en fortsättning på förra årets vinnare, Hero, och jag kan inte annat än att hålla med. Redan nu har jag fastnat för denna låt och texten är lätt att minnas. Måns lyckades också ta sig direkt till final vilket är oerhört starkt gjort. Jag tror han kommer sluta på en topp-3 placering.

3. Alcazar
Också oerhört bra låt. Även om den inte kanske komma vinna så kommer låten sälja mycket och bli sönderspelad på många dansgolv framöver. Det går att se att de satsar oerhört starkt i år och genom att istället gå direkt till final istället för en tur till andra chansen visar på att folk verkar gilla låten.

Sen har jag en liten 4 låt som jag gillar starkt.
Caroline Af Ugglas - Många tippar henne som segrare efter att ha tagit sig igenom andra chansen. Men jag tror det roliga tar slut nu. I en final har hon ingenting att hämta kommer säkert landa på en topp-5 placering trotsallt.


(Samtliga bilder är lånad från Aftonbladet)

Kommentarer
Postat av: Gusten

Ugglas? :O Den är så j'vla kass att jag mår dåligt bara jag tänker på det.

Snälla, Snälla, Snälla låt henne inte skämma ut sig mer än hon redan gjort, skicka inte pajasen till ESC!



Jag håller på släktingen min, Malena. ska skriva om det i sinom tid ! ;)

2009-03-13 @ 15:41:55
URL: http://dotid.blogg.se/


Namn:
Besöker du oss ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0