Rökning dödar!

JA, ja jag lovar, det är helt sant,och jag ljuger aldrig. Nästan.

Jag måste bara berätta om en incident idag. Som bakrund ska jag tillägga att jag har astma och tål inte cigarettrök. Även att tillägga kan vara min lilla klubb som jag hade när jag var liten. Nämligen Antirökklubben syftet med klubben var att rent ut sagt djävlas med alla rökare. Min klubb blev riktigt framgångsrik och vid 8 års ålder hade jag skapat en klubb med över 50 medlemmar!

Citat från 7 årig Gusten: "Vet inte tant att det är farligt att röka? Både för dig och dina vänner, om du nu har några."

Hur som helst, för att komma till sak så hände det en incident på busshållplatsen idag. Jag kommer surmulen från skolan och ställer mig för att vänta på bussen då jag upptäcker att ett helt gäng A-lagare satt och hade rök paus i buskuren. Trots tydliga "förbjudet att röka skyltar" så satt alcolisterna och blossa på, jag blir självklart mer rosenrasande än vad jag redan var och konfronterar gänget genom att fråga om de inte är läskunniga. Fulla som de mer eller mindre var så förstod de inte alls vad jag syftade på, så jag pekade på skylten och hänvisade dem att fimpa eller gå till ett ställe där de inte stör mig.  De börjar då hålla en föreläsning för mig hurvida de hade respekt för äldre när de var i min ålder eller inte. Jag med kortstubin och rapptunga råkar då fälla komentaren: "Tro inte att jag tänker betala skatt för att hjälpa er när ni ligger där med skrumplever och igensotade lunger, tro så fan inte att jag heller kommer tycka synd om er." Kanske dumt sagt, men de tystnade i alla fall.

Det jag grämer mig över såhär i efterhand är att jag mycketväl är medveten om att mina och era skattpengar kommer att gå till att hålla gubbjävlarna i liv. Men även att jag inte frågade om jag fick ta ett kort tillsammans med dem för att ta en rejäl ledning i vår lilla tävling.



Kommentarer
Postat av: Marcus Å

hahaha, så klockrent Gusten! Hur vågar du? :O

2009-03-05 @ 17:32:00
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Stoneriver

Klockrent kanske, men vem som helst kan trilla dit på spriten. Finns världsrekordhållare på 10,000m som slutat sina dar som alkisar. (Richard Chelimo,t.ex) Lite ödmjukhet skadar inte ibland...

2009-03-11 @ 22:30:36


Namn:
Besöker du oss ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0