Norrköping lyfter

Ser till min stora glädje att Sofia är påväg att komma tillbaka efter en tids sjukdom. Jag vill passa på att önska henne välkommen och krya på dig!

Tänkte även passa på att skriva lite om det Gusten håller på och diskuterar för tillfället, politik. Själv är jag väldigt osäker på det mesta som rör området därför vågar jag inte riktigt yttra mig lika mycket som mister politik gör. Däremot måste jag hylla min hemstad Norrköping efter bra saker som har hänt den senaste tiden. Alla dessa sport och kulturarenor som har byggts den senaste tiden, jag har för första gången känt mig stolt över min stad.


Först byggde man Flygeln som är en konsert- och kongressarena. Personligen var jag väldigt frustrerad och arg över att de skulle bugga den istället för en friidrottshall. Så arg att jag till och med skickade in ett namnföslag till bygget som löd "Skrytbygget". Detta till en tävling där vi som medborgare fick bestämma namnet. Att bygga denna i centrala delen av Norrköping tyckte jag var fruktansvärt, men man får väl ångra sig? Vilka möjligheter som finns nu i staden, alla dessa band som kommer till min stad bara för att det finns så bra konsertlokaler.
Flygeln blev bra till slut.


Nästa byggnad är Stadium Arena. Denna gång var jag inte besviken utan överlycklig, äntligen skulle vi få en friidrottshall att träna i och vilken arena det blev. Hela stan har lyfts efter den blev klar. Basketlaget ligger med i toppen i Sverige och nu kan man äntligen träna med bra förutsättningar som friidrottare, basketspelare, handbollsspelare. Ja, massor med ungdomar tjänar på den nya hallen.
Underbart!

Den tredje saken jag skulle vilja hylla är den som kritiserade Idrottsparken som just i detta nu byggs om för 130 miljoner tror jag det är. Alla pratar om att IFK Norrköping ändå ligger i Superettan nästa år och vad ska dom med en arena till..? Men hallå, ska vi dö om ett år eller? Tänk framtid, tänk visioner. Helt rätt kommunen. Vi kommer få en toppmodern arena som går att använda till annat än fotboll. Vilka konserter man kommer kunna ha på den nya arenan, vilka möjligheter!
Idrottsparken kommer bli bra!

Tre arenor som har lyft Norrköping för min del och nu är vi som stad större, vackrare och bättre. Snart har vi också ett lag i allsvenskan igen. Eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

tack så mycket Marcus :D:D

2009-03-12 @ 09:30:08
URL: http://sofija.blogg.se/


Namn:
Besöker du oss ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0