Det har hänt...

ett antal gånger att jag blivit ganska irriterad och upprörd på den svenska sjukvården, eller jag ska nog säga på dem svenska vårdcentralerna. För någon vecka sedan sökte jag mig till vårdcentralen i närheten där jag bor för att jag ville få ett födelsemärke uppkollat, vilket jag kan känna är ganska viktigt. Eller förresten, jag ville att dem skulle ta bort den då den sitter dumt till. Inte nog med att jag fick vänta på att komma in, jag hann knappt vara inne i 1 minut sen var det klart. Då bad läkaren mig att boka en ny tid, och att dem då kanske kunde ta bort den. Jag betalade alltså 150 kr för det korta läkarbesöket som knappt gav mig något. Jag tycker att dem ska lägga ner mer tid på varje patient, det borde finnas en lag på att man tex måste lägga ner minst 10 min på varje patient. Det är inget svårt för dem att ta bort ett födelsemärke och jag var ganska klar med redan när jag ringde och bokade tiden att jag ville ta bort den. Jag kännde mig nästan lurad och blåst på 150 kr och det är inget man vill känna som patient. Mer krut på vårdcentralerna faktiskt. för det är ju nästan alltid dit man måste vända sig först för att sedan få en remiss eller liknande.
Det här som Gusten tog upp med privat sjukhus kan jag väl hålla med om. Men det får ju inte bli så att dem sem har mer pengar ska få bättre sjukvård. När jag blev inlagd på sjukhus i sommras nere på Kreta hamnade jag på ett privatsjukhus, och det kostade mig 15000 kr för tre dagar. Det är inget jag hade haft råd med annars, och jag valde ju inte att bli körd dit. Som tur var betalade min hemförsäkring det!

Och angående den här tävlingen. Idag pratade jag med en främmling, men tror ni att jag vågade fråga om ett foto? Nej, såklart inte : ) haha.


Kommentarer
Postat av: Gusten

Jag förstår vad du menar, då jag vid ett tillfälle bröt armen i alperna så fick vi en räkning 4800:- vilket är fånigt mycket pengar, som tur är har jag sjukvårdsförsäkring.

Det jag menar är att jag tycker alla ska själva få välja hur de vill behandlade.

2009-03-04 @ 17:57:57
URL: http://dotid.blogg.se/


Namn:
Besöker du oss ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0