Äntligen helg...

Helgen står vid dörren och väntar på att få komma in. Som ni alla vet så är det återigen dags för le grande finale imorgon när det gäller melodifestivalen. Jag är inget stort fan av melodifestivalen men jag har ändå småkollat lite de senaste gångerna då det har varit veckofinalerna. Och jag ska vara ärlig mot er, jag har ingen favorit.
Jag tycker att melodifestivalen är ett stort jippo...

En som mamma känner lite är låtskrivaren Pontus Assarsson, som bla skrev låten till Calaisa som var med och tävlade i melodifestivalen förra året. Detta året hade han skrivit en låt till E.M.D. men som de tyvärr inte valde för hade de valt hans låt hade de troligen inte fått vara med och tävla i melodifestivalen...
Vissa personer som äger en stor del av melodifestivalen kan handplocka ut de låtar och artister som ska vara med....

Därför tycker jag att det är ett jippo. Ibland undrar man om det inte redan är bestämt i förväg vem som kommer vinna årets melodifestival...

Kommentarer
Postat av: ♥Flodhästen och Jag♥

Lätt att det är förbestämt, de ser man ju bara hur juryn röstar.

2009-03-14 @ 18:20:06
URL: http://babymyz.blogg.se/


Namn:
Besöker du oss ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0