Angående Mona Sahlin.

Jag är inte en person som tycker att politiker ska var perfekta, eller inte ha möjligheten att göra misstag som oss vanliga dödliga människor. Det jag funderar över är hur man tänker när man sätter en kvinna som Mona vid ett så högt Ämbete.

Det som är lite jobbigt är att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta förens i september månad 2010. Förhoppningsvis skratta, socialdemokraterna får skylla sig själva om de går ner till en så låg nivå att inte ens väljarna hänger med. Förhoppningsvis är Mona Sahlin Alliansens vassaste vapen i kampen om makten 2010.

I sig tycker jag dock att socialdemokraterna har vissa fina gester i sitt partiprogram, det sorgliga är att deras vägar att nå dit och deras ledare som ska föra dem dit är så fruktansvärt mycket under deras nivå. 

När Mona Sahlin tar debatt med Jimmy Åkesson (SD) och inte ens har några argument som låter vettiga mot Jimmys rasistsmörja blir jag orolig. efter att ha följ debbaten med spänning tycker jag till och med att SD skulle göra sig bättre i riksdagen än Socialdemokraterna.

För er som är intreserade:
http://www.youtube.com/watch?v=MeYRjJjX3u8
(Del 1 av 3.)

Men å andra sidan ber jag till gudarna att SD inte får plats i Riksdagen då jag tycker att deras partiprogram är oerhört oseriöst, rasistiskt och ogenomtänkt. De bygger sin politik på populistisk smörja och har inte tillräckligt med erfaranhet inom partiet.

Andra partiledare som gör mig mörkrädd är: Lars Ohly & Maria Wetterstrand. 
Hur kan man lita på en partiledare som har så ont om argument att man pekar finger till svar? INTE ens jag skulle göra något så dumt. Redan då har man visat sin underkasstelse och sin oförmåga att vinna debatten på hederligt vis.
Måste att se:


Med det här inlägget ville jag poängtera bristen hos dagens partiledare och uppmärksamma vilka människor det igentligen är som vill "leda" vårt kära land.

// Om man älskar vårt land, hur kan man då villja utsätta det för ledare som dessa?



Kommentarer
Postat av: Stoneriver

Ska vi då rösta in ledare som vill ÖKA klasskillnaderna i detta landet? Dvs. att plånbokens storlek mer än i dag ska avgöra vilka möjligheter man får i samhället. Då ger man plats åt SD vill jag lova! Nej fy f-n för en sådan rabiat klasspolitik! Mer makt åt vanligt folk och mindre åt eliten! Därmed inte sagt att jag är sosse.

2009-03-11 @ 22:20:31
Postat av: Gusten

Bra kommentar Peter, tycker dock inte att klassklyftor är fel, men att plånbokens storlek ska avgöra vilka möjligheter man har i samhället är verkligen inte nått jag vill.

Ska skriva något om det så småningom. ! :)

2009-03-12 @ 17:43:46
URL: http://dotid.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror du o jag har rätt lika åsikter när det kommer till kritan. Kanske olika vägar att nå målet? Kul att unga människor bryr sig om politik i alla fall tycker jag! Det är ett sundhetstecken. Som nån sa: "Den som ej bryr sig om politik riskerar att styras av dårar" Träna på Gusten! O hoppas du kommer att trivas "downunder"

2009-03-13 @ 21:22:29


Namn:
Besöker du oss ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0